گواهینامه ایزو 29990

گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰

سازمانها و شرکت‌هایی که فعالیتشان درحوزه آموزش می‌باشد نیازمند مدیریت سیستم آموزشی خود میباشند و بااستفاده ازاخذ گواهی نامه ایزو ۲۹۹۹۰ سیستم آموزشی مجموعه خودرا مدیریت کنند. درسال ۱۹۹۹ میلادی در سازمان ISO یاهمان سازمان جهانی استاندارد، استانداردی بانام ایزو 10015 بعنوان راهنمای مدیریت کیفیت برای آموزش تهیه و تدوین شد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی بعنوان تنها استاندارد درحوزه آموزش مورد استفاده قرار می گرفت. ولی بعلت پیشرفت علم و دانش و نیاز و تقاضای دانش پذیران درسال ۲۰۱۰ استاندارد جدیدی بانام ایزو ۲۹۹۹۰ بعنوان خدمات یادگیری برای آموزش و آموزش های غیر رسمی و خصوصی تهیه و منتشر گردید. بعلت سطح وسیع خدمات ایزو ۲۹۹۹۰ و نگرش کاملتری که درآموزش دارد این استاندارد بعنوان جایگزین مناسبی برای استاندارد ۱۰۰۱۵ قرار گرفت.

 

ISO 29990  چیست؟

ISO 29990  یک استاندارد مدیریت کیفیت است که درمورد آموزش و خدمات آموزشی باتوجه به قوانین و دستورالعمل هایی که دارد به ارائه دهندگان آموزش برای رسیدن به نتیجه مطلوب کمک میکند. ایزو ۲۹۹۹۰ یک مدل یکپارچه برای دستیابی به کیفیت و اجرای حرفه ای عملیات آموزشی رافراهم میکند. ایزو ۲۹۹۹۰ بعنوان سیستم مدیریت خدمات یک استاندارد بین المللی برای آموزشهای غیر رسمی می‌باشد و هدفش بهبود کیفیت خدمات آموزشی غیر رسمی می‌باشد.

 

تفاوت دو استاندارد ۱۰۰۱۵ و استاندارد ۲۹۹۹۰ چیست؟

ایزو ۲۹۹۹۰ بعنوان یک راهنما دربحث آموزش عمل میکند درصورتیکه ایزو ۲۹۹۹۰ بعلت داشتن یکسری ملزومات و قوانین دارای مرحله ممیزی و درانتها صدور گواهینامه رادربردارد.

ایزو ۱۰۰۱۵ ، نیاز سنجی و طرح ریزی و اجرا و ارزیابی و ماندگاری و اثر بخشی دوره های را درنظر میگیرد درصورتیکه ایزو ۲۹۹۹۰ بغیر از موارد بالا به یادگیری نیز اهمیت میدهد و بصورت کلی میتوان استاندارد ۲۹۹۹۰ به تمام مراحل قبل و بعد ازارائه خدمات آموزشی اهمیت میدهد. حتی زیر ساختها و سخت افزار و نرم افزار و پرسنل و کارکنان آموزش دهنده مورد نیاز و کارهایی را که باعث جذب دانش آموز میشود و همچنین امور مالی و حسابداری رادربر میگیرد.

ایزو ۱۰۰۱۵ فرآیند آموزش تمامی پرسنل سازمانهای دولتی، نظامی و صنعتی و غیره راانجام میدهد ولی ایزو ۲۹۹۹۰ برای سازمانهای آموزشی غیر رسمی و غیر انتفاعی که دارای زمینه فعالیت درآموزش دارند نیز استفاده میشود.

ایزو ۱۰۰۱۵ به نیاز بازار اهمیت نمی‌دهد و فقط مباحث درون سازمانی برایش مهم می‌باشد ولی ایزو ۲۹۹۹۰ دائم نیازها و تقاضای بازار رابازنگری میکند.

ایزو ۱۰۰۱۵ تنها به فرآیند آموزش میپردازد ولی ایزو ۲۹۹۹۰ به یادگیری و کسب مهارت لازم اهمیت میدهد.

 

ایزو ۲۹۹۹۰ بعنوان یک استاندارد جامع و کامل به شناسایی پیمانکاران فرعی درحوزه آموزش به کار می رود زیرا الزامات پایه برای سازمان آموزشی مناسب رامشخص میکند. ایزو ۲۹۹۹۰ جهت اجرا و پیاده سازی نیازمند پرسنل و نیروی آموزش دهنده قوی و مجرب می‌باشد و شایستگی و توانایی پرسنل بسیار مهم می‌باشد. خط مشی استاندارد ۲۹۹۹۰ جهت برآورده کردن نیاز متقاضیان دربازار طرح ریزی شده است و هدف متعالی و اصلیترین رویکرد سازمان با اخذ این استاندارد رسیدن به توسعه حرفه ای مداوم می‌باشد.

 

مزایای دریافت گواهینامه ایزو 29990

بصورت مختصر و جامع مزایای دریافت گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ عبارت است از:

ارائه خدمات باکیفیت آموزشی به متقاضیان محترم

اخذ گواهینامه بین المللی معتبر

افزایش سطح کیفیت خدمات آموزشی

بهبود و توسعه یک سیستم مدیریتی مدون و اصولیبرای آموزش

بین المللی شدن سازمان آموزش دهنده و گرفتن امتیاز رقابت در بازار

ایجاد احساس رضایت و اطمینان خاطر درمتقاضیان

 

کاربرد ایزو 29990

دربازارهای رقابتی شرکتها و سازمانها بدنبال آموزش مداوم کارکنان خود میباشند و برای رسیدن به این امر تقاضا و رشد سازمانهای آموزش دهنده غیر رسمی و خصوصی افزایش پیدا کردند و خدمات یادگیری و آموزشی افزایش پیدا کردند.ایزو ۲۹۹۹۰ دو بخش اصلی مدیریت ریسک و مدیریت مالی سازمان رادر برمیگیرد. درحقیقت استاندارد ۲۹۹۹۰ بغیراز فرآیندهای درون سازمانی به فرآیندهای برون سازمانی نیز میپردازد و باتوجه به اینکه آموزش بعنوان یک شغل می‌باشد ریسک های داخلی و خارجی راجهت ارائه خدمات برتر و مؤثرتر تعیین و مشخص میکند. ایزو ۲۹۹۹۰ قرار است با ورژن جدید و ویرایش شده ای در سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران باداشتن مشاوران و کارشناسان مجرب و حرفه ای هرروزه باکسب اطلاعات ازاستانداردهای جدید و قوانین ویرایش شده توسط سازمان ایزو مشاوره های دقیق و‌درستی رابه متقاضیان ارائه می دهند. شما درخواست کنندگان محترم انواع گواهینامه های ایزو بابرقراری تماس میتوانید درمورد صفر تا صد درخواستتان رامشاوره رایگان بگیرید.

 

Instagram.Icons   LearnParsi 1 صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.