گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰

گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰

گواهی نامه ISO 31000 یک استاندارد شناخته شده در حوزه مدیریت ریسک است.

درسال ۲۰۰۹ میلادی توسط سازمان جهانی استاندارد باتوجه به تقاضا و نیاز جوامع اولین نسخه استاندارد 31000 تهیه، تنظیم و منتشر گردید و دراختیار سازمانها قرار گرفت.درسال ۲۰۱۸ میلادی باتوجه به پیشرفت جوامع و تکنولوژی و فناوری نسخه کامل تر این استاندارد توسط سازمان ایزو تحت عنوان گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰ منتشر گردید. در نسخه جدید به یکدست بودن مدیریت و رهبری بامدیریت ریسک توجه شده است و ازهمه مهمتر درنسخه جدید قوانین و ملزومات استاندارد راساده تر کرده است تا اجرا و پیاده سازی آن هم راحتتر و آسانتر گردد. دراصل میتوان گفت باکم کردن بندهای استاندارد ویرایش ۲۰۰۹ و رساندن یازده مورد به هشت بند دراستاندارد ویرایش ۲۰۱۸ سهولت دریافت گواهی نامه راایجاد کرده است.

 

دریافت گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰

اجرای استاندارد ۳۱۰۰۰ دریک سازمان منجر به دریافت گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰ میشود و عملا دریافت این گواهی نامه باعث میشود تاکلیه ریسک ها شناخته شود چه ریسک های مؤثر و مثبت و چه ریسک های منفی و کنترل تمامی این ریسکها رابدست میگیرد. استفاده ازگواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰ باعث جلوگیری ازاتفاقات غافل گیر کننده و غیر منتظره میکند و همین امر جهت بالا رفتن کارایی و عملکرد بهتر و اثر بخش سازمان میگردد. اخذ و دریافت گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰ باشناختن اثرات مثبت باعث افزایش سود آوری سازمان میگردد و اثرات منفی رابرطرف میکند

 

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 31000

مزایای دریافت گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰ باویرایش سال ۲۰۱۸ عبارتند از:

پیدا کردن علل ریسک ها و برطرف کردن آنها تاحد امکان
کم کردن هزینه های سازمان
عکس‌العمل مناسب و‌ مؤثر به تغییرات
شناختن فرصتها و بررسی و رسیدگی به آنها
دادن اطمینان به مشتریان و مصرف کنندگان و افراد ذینفع
بوجود آوردن ثبات درمدیریت و رهبری سازمان
حفظ و نگهداری از ارزشها و آرمانهای سازمان

نکته قابل ذکر اینکه بدست آوردن کلیه این مزایا در گرو داشتن افراد آموزش دیده در حوزه استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ می‌باشد. فرد یا افراد متخصص باید بتوانند قوانین و دستورالعملهای این استاندارد رابخوبی طراحی و اجرا و پیاده سازی نمایند.

 

کاربرد گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰

گواهی نامه ISO 31000 یک استاندارد عمومی می‌باشد و برای کلیه مشاغل و حرفه های تولیدی، پیمانکاری ، خدماتی ، صنعتی، آموزشی ، درمانی و غیره چه در بخش های دولتی و چه در بخش های خصوصی استفاده میشود. بیام این مورد برای متقاضیان و‌ خوانندگان مطالب ایزو ۳۱۰۰۰ بادریافت و اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بانام سیستم مدیریت کیفیت می‌توانند خیلی سریع تر و آسانتر بامحتوای استاندارد ۳۱۰۰۰ آشنا شوند و آن رابکار گیرند.

دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و اجرای آن باعث مشخص شدن ریسک ها و فرصتها میگردد و کلیه شاخص ها و فرآیندها شفاف میگردد و نقاط ضعف و مثبت سازمانها مشخص میشود و این همان اصلی است که دراستاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ سیستم مدیریت ریسک هم به آن پرداخته شده است و بااین تفاوت که اصول مطرح شده در ISO 31000 بشکل پایه ای تر و کاملتر مطرح شده است و سمت مدیریت و رهبری بسیار جایگاهی مهم پیدا میکند. بااخذ استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ مدیران و رهبران و‌مسئولان سازمانها می‌توانند درمورد عوامل داخلی و خارجی تصمیمات درست و قاطع بگیرند و باایجاد یک رابطه خوب و همدلی پایه های مدیریت و رهبری محکم‌تر میشود.

 

بندهای استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰

اهداف و دامنه کاربرد، تعاریف و اصطلاحات ، اصول و فرآیندها و چهار چوب سازمانی جز بندها و تبصره های استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ می‌باشند. طبق رأی واصول سازمان جهانی ثبت و صدور گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰ موضوعیت ندارد ولی باهم بودن اصل مدیریت ریسک درسازمانها و تقاضای پرشمار مدیران و مسئولان سازمانها و شرکتها توسط اکثر مراجع این استاندارد صادر میگردد.

 

گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰ صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.